Rozhledy po rodném kraji - Z Rudolce - od sv. Jana nad obcí až k sv. Janu na Zelené Hoře

10.06.2019 - naše farnosti

Matějov přepracován - rozpoznáno už 17 obcí a 51 kopců

Rozhled od kapličky sv. Jana Nepomuckého u silnice nad Rudolcem, těsně pod vrcholem, na kterém přejíždíme hranice okresů a děkanství žďárského a jihlavského:

Úplně vlevo vidíme poutní kostel sv. Jana na Zelené Hoře a několik vesnic v pozadí a hned pod námi Rudolec (zámek však vidět není, je příliš vlevo), za vesnicí za lesy vykukuje Nové Veselí s kostelem na pravém okraji, vzadu je město Žďár nad Sázavou od komínů Žďasu vlevo až po vysokou budovou sila, která vyniká svou bělobou, na pravém okraji, vpravo od ní za širokým lesem Mělkovice.

Od Rudolce doprava vidíme na obzoru Jiříkovice s šedými hospodářskými budovami na pravém horním okraji obce, dále doprava je vysílač na Harusově kopci nad Radňovicemi (ty vidět nejsou), doprava a níže je Nové Město na Moravě, nad ním Pohledec. Od něj vidíme silnici vedoucí přímo do kopce k Pohledecké skále, na které je také vysílač. Doprava blíže k nám je Vejdoch, typický holý kopec s několika osamělými stromy, pod ním Jámy, blíže k nám v lese schovaný Vatín, kousek doprava je pěkně vidět Sazomín a úplně vzadu nahoře na obzoru Zubří.

Vrátíme se pohledem zpět a už přede sebou vidíme na levém okraji Bohdalova komín staré cihelny a od něj doprava celou obec.

Za kostelní věží vidíme úplně vzadu na obzoru Karasín s rozhlednou.

Dvojitý zalesněný kopec ve stejném směru jsou dva vrcholy kopce mezi Novou Vsí a Radešínskou Svratkou, vyšší vrchol vlevo má 655 m a jmenuje se prostě Kopec, nižší vrchol vpravo má jen 634 m a zvláštní jméno nemá.

Za touto charakteristickou dvojicí vidíme vzadu vlevo asi Křib 684 m mezi Zubřím a Divišovem a vpravo asi Korec 631 m mezi Divišovem a Branišovem (děkuji za případné upřesnění).

Za Bohdalovem ve směru k vodojemu je vidět Pokojov a od něj mírně doleva více vzadu Kotlasy.

Přímo za vodojemem mírně vlevo je daleko vzadu vidět velká bílá budova, je to silo u Bystřice nad Pernštejnem a těsně vlevo od něho oranžové budovy nábytkářské firmy Pohoda na Suchém kopci u silnice na Věchnov.

Napravo od vodojemu a doprava od nejbližšího lesíka je úplně vzadu a za velmi jasného počasí vidět věž úpravny u Rožné.

Jsou ještě vidět další obce, které budou postupně dle času a hlavně počasí upřesňovány a sem zapisovány.

Těším se a děkuji za každou radu, nápovědu i opravu.