Ohlášky na teno týden a kázání jp
08.12.2024 - naše farnosti
od 8. do 15. 12. 2024 dá-li Pán
- sepsal J. Peňáz,736529221. Nemocniční kaplan v N. Městě má mobil 733741473
8:00 N.VESELÍ za rodinu Urbanovu, Klimešovu, Krejčovu a Krčálovu
10:00 BOHDALOV za Marii Fejtovou a celou rodinu Fejtovu
9/12 Pondělí – Panny Marie, počaté bez poskvrny prvotního hříchu, sv. Jana Didaka Cuauhtlatoatzina, Vratislav
14:00 N.Veselí pohřeb Bohuslava Salaše na nový hřbitov
16:00 Rudolec za rodiny Koubkovu a Bruknerovu, neteř Janu a duše v očistci
18:00 N.Veselí – adv. obnova, sv. smíření od 17 h za Emilii Křivskou
10/12 Úterý – Panny Marie Loretánské, sv. Julie a Eulálie
18:00 N.Veselí – adv. obnova, sv. smíření od 17 h za
11/12 Středa - sv. Damasa I., Dana - 15:30 Pokojov za
17:00 N.Veselí adv. obnova, sv. smíření od 17 h za+ tatínka a + sestřenici
12/12 Čtvrtek - Panny Marie Guadalupské, Simona, NJ v Olešnici v 17 h
18:00 N.Veselí – adv. obnova, sv. smíření od 17 h za
13/12 Pátek - sv. Lucie, 6:30 RORÁTY Bohdalov za farníky místo15/12
18:00 N.Veselí – adv. obnova, sv. smíření od 17 h za zemřelého Jiřího Louba, živou a zemřelou rodinu Loubovou a ostatní příbuzné
14/12 Sobota – sv. Jana od Kříže
7:00 RORÁTY NOVÉ VESELÍ za ž a + čl. Matice velehradské
15/12 Neděle 3. ADVENTNÍ ROKU „C“ - sv. Valeriána, Radana
8:00 N.VESELÍ za manžela Antonína, oboje rodiče, bratra Jana, duše v očistci a za dar zdraví pro celou rodinu
10:00 !! BOHDALOV za Miroslava Zikmunda, syna, rodinu Svobodovu a Zikmundovu, Boží pomoc a ochranu pro celou rodinu
Pán Bůh zaplať za vaše modlitby, dary a každou pomoc v kostele i na faře, zvláště při liturgii. Děti dostaly: obrázek kluka, který se ptá: Co mám dělat? Otázky z pokladů víry: K čemu si Pán Ježíš vyvolil apoštoly? Odpověď: aby později místo něho učili pravdám Božím, posvěcovali věřící a vedli je k zbožnému životu. Otázka z Pokladů víry na příští týden: Kde zemřel Pán Ježíš? Adventní duchovní obnova začíná v Novém Veselí v pondělí. Každý den bude mše sv. v 18 hodin, každý den se bude od 17 zpovídat a postupně promluví 5 kněží: Út-František Koukal OB Modlit se k Bohu za živé i zemřelé, St-Mariusz Leszko RS Poučovat neznalé a poradit nerozhodným, Čt-Miroslav Kulifaj NM Utěšovat zarmoucené, Pá-Blažej Hejtmánek ZR I Odpouštět ubližujícím a trpělivě snášet křivdy. Bohdalovští jsou zváni a vítáni. Tento týden si na to udělejte čas. Kaple: Újezd 16/12 v 15:30, Matějov 16/12 v 17, Kotlasy 17/12 v 15:30, Chroustov 17/12 v 17, Březí 18/12 v 15:30
Promluva na 2. neděli adventní roku C 8/12 2024
Jsme před adventní duchovní obnovou a kněží, kteří sem přijedou, uvidí před obětním stolem klekátka. Možná se budou ptát, kde se tady vzala, možná se ptáte i vy. Proto dnes všechno vysvětlím. Občas zaslechnu, že to v žádném kostele tak není. Ale pozor: Nejsme první, už jsem to zažil víckrát, jako kaplan v Jedovnicích, v celé korutanské diecézi, ve Křtinách. Nejde však o mně osobně, co se mně líbí nebo nelíbí, jsem služebníkem katolické církve, která má své zkušenosti a svá pravidla.
A ta jsou jasně sepsaná. V úvodu k misálu čteme v 160. bodě: Věřící přijímají vkleče nebo vstoje, podle toho, jak to stanovila biskupská konference. To je důležitá věta, kterou při každé mši svaté musíme brát vážně. Mše svatá není naše soukromá věc, je to dar, který církvi svěřil Boží Syn. Církev vedou biskupové, proto jsem se pro jistotu ptal na České biskupské konferenci, jestli náhodou nestanovila něco dalšího. Z liturgické komise mi odpověděli naprosto jasně: Nic dalšího u nás nebylo stanoveno. Cituji přímo z jejich úředního dopisu: V naší vlasti tedy věřící mohou přijímat vkleče nebo vstoje, na ruku nebo do úst podle vlastní volby a podávající to musí respektovat. A já to chci respektovat, každý si může v naprosté svobodě vybrat a já mu rád podám tak, jak si přeje. Proto jsou zde klekátka a záleží už na každém, jak bude Nejsvětější svátost - Tělo Kristovo pod způsobou chleba přijímat. Každému rád podám, na ruku nebo do úst, ve stoje nebo vkleče. Jen moc prosím, abyste nezapomínali na to, že máme jasně odpovědět Amen, což znamená, že věříme, že dostáváme Tělo Kristovo – v podobě svaté hostie.
Můžete mi namítnout, že ve frontě je to rychlejší. Kdyby nás pozval na návštěvu nějaký slavný člověk, chtěli bychom to mít co nejrychleji za sebou anebo bychom si toho chtěli užít? To je otázka, a to je i odpověď. A zde jsme pozváni k hostině Beránkově! Můžete mi také namítnout, že mezi lavicemi je určité napětí. Když však necháme trošku místa, aby každý po přijetí Těla Páně mohl odejít a když ti, co přišli zleva, budou odcházet zase doleva a ti, co přišli zprava, zase doprava, a nikoliv do středu, kde už čekají další, nebude žádný problém. A vše v klidu, máme čas. Proto se to vlastně dělá. Myslím, že při dobré vůli se to podaří. Na tu dobrou vůli musíme více myslet. Když někdo vzadu bouchne dveřmi, nikdy si neřeknu, že to udělal schválně, protože předpokládám, že má dobrou vůli zavřít potichu, ale že mu ty dveře jen nechtěně vyklouzly anebo byl velký průvan. Můžete mě opravdu věřit, že si přeji, aby přijímání v našich kostelích bylo opravdu svaté, posvátné, a aby se každý svobodně mohl rozhodnout. Přesně podle 160. bodu v úvodu k římskému misálu. Nikoho nenutím, rád podám každému podle jeho vlastní volby, přesně tak jak to říká naše biskupská konference.
Bůh při stvoření obdařil člověka rozumem a svobodnou vůlí, využívejte tedy více možností, jak přijímat Tělo Kristovo na ruku nebo do úst, vkleče nebo ve stoje. Vždyť každý z nás je poutníkem k věčnosti, a Tělo Kristovo je pokrm pocestných, jak dnes zase uslyšíme v písni 714 hned po svatém přijímání. Tělo Boží přesvaté, na kříž za nás přibité, milostí nás posvěť dnes, po smrti pak do nebes přijmi ke své chvále. Kéž se tak stane. Amen.