Gibraltar - Fátima - Compostella - 3. týden - zpráva

08.07.2017 - ostatní poutě

Posílám  třetí zprávu z našeho putování:

Po odpočinku v centru Andalusie jsme se vydali směrem na západ k portugalský hranicím. Tento týden nás čekal nejtěžší úsek naší pouti rozpálenou krajinou ( odpoledni teploty přes 30 stupňů Celsia) a pro velkou vzdálenost lidských sídel denní etapy kolem 40 km. Jsme již za nultým poledníkem na západní polokouli a řídíme se světovým časem.  Je zde o hodinu méně než doma. Ráno vstáváme v 7.00 hodin protože v 6.00 je ještě tma. Zato večer svítí slunce ještě ve 21.00 večer. Ráno se vydáváme na cestu kolem 8.00 hodin a většinou docházíme do cíle v 19.00 hodin. Úrodná nížina kolem Sevilly s lány dozrávajícího obilí se mění ve zvlněnou,  řídce obydlenou krajinu s ojedinělým haciendami. Sledujeme práci lidi v rozsáhlých olivových sadech.

Prvním cílem je městečko Manzanilla. Po večerní mši svaté prosíme kněze o přístřeší. Do farnosti dojíždí a nemá pro nás místo.  Vracíme se asi 2 km.Šli jsme kolem poutního areálu.  Tam nám laskavý správce povoluje spát v podloubí u vchodu do kostela Panny Marie na Valech.

Druhý den po 40 km docházíme do Valverde del Camino. Kostel zavřený,  bohoslužba jednou za týden.  Hasíme alespoň žízeň v hospůdce,  kde všichni sledují přenos býčích zápasů z Madridu za přítomnosti krále Jana Carlose. Uštvaná zvířata čekají na smrtící ránu od toreadora za mohutného volání davu OLÉ. Nedivím se protestům v mnohých městech na severu Španělska proti této krvavé zábavě.  Spíme pod  širákem za vesnicí.

Ve středu večer docházíme po 39 km za úmorného vedra do Cabezas Rubias.  Kostely zamčené,  spíme v hostelu Santa Cruz. Správce je velmi vstřícný.

Ve čtvrtek bydlíme v Rosal de la Frontera na hranicích s Portugalskem. I přes ochotu fary nakonec spíme v penzionu. Prošli jsme již čtyři provincie Gadiz, Malaga,  Sevilla a Huelva.

V pátek po výstupu lesem korkových dubu přicházíme na portugalskou hranici. Je 9.05 hodin. Společné foto a sestup do portugalských nížin.  Pečlivě obdělaná pole, někde je již po žních a na strniště leží snopy slámy.  Pečlivě udržované vinice, kolem cest fíkovníky, mandlovníky,  pomerančovníky,  eukalypty. Málo hmyzu. Včelu jsme za tři týdny neviděli.  Každý kousíček země je pečlivě obdělán,  i příkopy jsou čistší než ve Španělsku.  První noc trávíme v městečku Moura. Krásné město s hradem a kostelem sv. Jana Křtitele.  Laskavý pan farář nás ubytoval v katechetickém sále.

V sobotu docházíme po 36 km do městečka Vidigueira. Ubytováváme se v blízké obci Pedrogao.

Mše svatá je v neděli až v 17.00 hodin. Pán farář přichází do kostela a se všemi se srdečně vítá podáním ruky. Jde i za námi a dovídá se, že jdeme do Fatimy, což připomíná ve mši svaté.

Zítra se vydáváme  na další cestu. S Boží pomocí máme doputovat v sobotu 27. 5. do Lisabonu. Děkujeme za Vaše modlitby. Zatím vše  - až na nějaké ty puchýře -  v pořádku.